Biuletyn Informacji Publicznej  Gminy Gniewoszów  www.gniewoszow.pl
Dane
Dostęp dla osób niepełnosprawnych
Urząd Gminy
Organy
Wójt Gminy
Sekretarz Gminy
Skarbnik Gminy
° Zadania i Kompetencje
Przewodniczący Rady
Referaty
Rada Gminy
Rada
Komisje
Zaproszenia na sesje
Nagrania sesji
Wyniki głosowań
Protokoły z sesji
Prawo lokalne
Statut
Regulamin
Skargi i wnioski
Uchwały
Informacje
Zarządzenia
Strategia rozwoju
Zagospodarowanie przestrzenne
Ogłoszenia w związku z prawem dostępu do informacji o środowisku
Prawo miejscowe
Ogłoszenia
Publicznie dostępny wykaz danych
Klauzula informacyjna
Nieodpłatna pomoc prawna
Rejestr Instytucji Kultury
Stypendium Wójta Gminy Gniewoszów
Sprawozdania finansowe jednostek budżetowych
Raport o stanie gminy
***
Jednostki organizacyjne
Spółki prawa handlowego
Budżet
Emisja obligacji
Przetargi
Oferty inwestycyjne
Rejestry i ewidencje
Oświadczenia majątkowe
Praca w U.G.Gniewoszów
Informacje nieudostępnione
Wybory 2006
Wybory 2009
Wybory 2010
Wybory 2011
Wybory 2014
Wybory 2015
Wybory 2018
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2019
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2019
Przedterminowe wybory wójta gminy Gniewoszów
Wybory uzupełniające do Rady Gminy Gniewoszów
Organizacje pozarządowe
Ochrona środowiska
Konkursy na stanowiska kierownicze w placówkach oświatowych
Serwis
Skrzynka Podawcza 2
Sprawdź stan spraw
Dziennik Ustaw
Wyszukiwarka
Instrukcja obsługi
Redakcja
Wykaz danych o środowisku
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 Skarbnik Gminy > Zadania i Kompetencje strona główna 

Zadania i Kompetencje
 

Do zadań Skarbnika Gminy należy:

  1. Opracowywanie projektu budżetu gminy.

  2. Nadzorowanie i kontrola wykonywania budżetu gminy.

  3. Prowadzenie rachunkowości gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami a przede wszystkim dbać o:

  1. właściwy przebieg operacji gospodarczych

  2. ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki

  1. Prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami a w tym:

  1. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,

  2. zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez gminę,

  3. przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,

  4. zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań.

  1. Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych.

  2. Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych poprzez złożenie podpisu na dokumencie danej operacji.

  3. Kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązać pieniężnych.

  4. Kierowanie pracą referatu finansowo-księgowego i podatkowego oraz podległych pracowników.

  5. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości.

  1. zakładowego planu kont,

  2. obiegu dokumentów/dowodów księgowych

  3. zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,

  1. Opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań z wykonania budżetu gminy.

  2. Dokonywanie kontroli wewnętrznej w zakresie spraw finansowych w gminie oraz w podległych jednostkach organizacyjnych.

  3. Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad referatem finansów księgowym.

 
Obowiązuje od: 2007-04-05   Data wprowadzenia informacji 2007-03-26 10:53:00 Informację zaktualizowano 2007-05-10 09:12:06, wprowadzający: Mikołaj Mizak, autor: Danuta Gogacz
wersja do druku